diumenge, 7 d’agost del 2011

In Sapa (o Buy for me)

Seguimos para bingo... Un cop hem tornat de Halong Bay, agafem el tren nocturn cap a Lao Cai per enfilar despres en minibus cap a Sapa, la nostra propera parada. Sapa esta en la zona muntanyosa de Vietnam (el pic mes alt a 3120m) i corona una vall preciosa plena d'arrossals. A mi em recorda als Pirineus en Vietnamita.

Per la tarda aprofitem per llogar una moto (a Hanoi no vam tenir ous) i anar a visitar les Silver Waterfalls (cascadas plateadas). Aconseguim sobreviure. Tambe contractem un trekking de 2 dies pels arrossals i aixi coneixer (mes que coneixer, visitar) les minories etniques dels Black Hmongs i dels Red Dzaos.

Nomes arribar a Sapa ja se'ns van enganxar un parell de dones Hmongs de 1,30m d'alsada que no ens van deixar de seguir en tot el dia repetint la frase "Buy for me, buy for me". Fins hi tot ens esperaven fora de l'hotel! Son molt pesades, una ens va venir a esperar a la sortida del trekking per a que li compressim artesania i ens deia "you buy for me and I no follow you"... quin morro. Per treure'ns-la de sobre li vam comprar unes arrecades, pero llavors al tekking se'ns van apuntar 6 o 7 mes que ens van acompanyar tota la caminata, o sigui que no vam guanyar res.

El primer dia de trekking ens va caure una solana de la leche. Amb nosaltres venien 4 noies belgues, i a una d'elles li va agafar una pajara i se la van haver d'emportar en moto, pero a l'endema ja estava be.

Despres de caminar 14 kilomentres pels arrossals enmig de paisatges de postal dormim a un Homestay d'una familia Hmong. A la Cris l'alaben per ser tant baixeta :-) i li diuen que sembla una Hmong (les belgues fan 1,80).

Per la nit ens cau el tormenton, que ens deixa fins hi tot sense llum, pero a l'endema s'aixeca clar, i podem caminar tranquilament els 6km finals, aixo si, enfangats.

A l'endema tornem a agafar el tren nocturn cap a Hanoi, i d'alli un vol a Hue, la nostra propera parada.