diumenge, 21 d’agost del 2011

In Siem Reap (Temples de Ankor)

Hem estat uns quants dies sense massa temps o possibilitats (o ganes) d'actualitzar el blog. Tot i que ja estem a Koh Samui (Thailandia), en aquesta entrada explicare la part de Siem Reap (Cambodja).

Abans de tot he de fer un parell de correccions sobre les ultimes entrades (Saigon i Mui Ne):

La primera es sobre l'ultim dia de Mui Ne, que va estar forsa be. A l'hotel vam coincidir amb una mena de festa karaoke i tot i que nosaltres ens hi vam apuntar quant ja havia acabat, vam coincidir amb la resta de guiris de l'hotel (7 o 8) i vam estar una bona estona fent petar la xerrada i bebent birres... un bon moment.  En aquestes xerrades te n'adones de que la penya viatja moltissim.

La segona es sobre Saigon (HCMC), que ens havia deixat un mal gust de boca el primer dia, pero com que per a anar a Siem Reap (Cambodja) teniem que passar per Saigon, vam aprofitar i vam fer una mica de turisme per la ciutat, centrant-nos en el museu de la guerra. Ens havien dit que era una mica cutre, pero la veritat es que a nosaltres ens va agradar. Hi ha uns quants artefactes i vehicles que van tumbar als americans (tancs, helicopters, etc), pero sobretot es un reportatge (foto)grafic sobre les consequencies que van tenir la guerra, sobretot en el tipus d'armament que van fer servir els americans (gas Orange, Pesticides, Napalm, mines, etc) i algunes atrocitats fetes pels yanquis (suposo que ells tambe en van fer, pero clar, no les posaven). Forsa esferidor, sobretot la ristra de fotos de nens deformes com a consequencia d'aquest tipus d'armament.

No us podem ensenyar les fotos perque he perdut (o m'he deixat o m'han mangat) la camara (si, altre cop) a Siem Reap. Per sort tenim algunes fotos a la camara de la Cris, pero no de tots els dies (entre ells aquest). Nomes conservo la d'una mina Claymore (com les que surten al Call of Duty de la PS3).

Un cop vist el museu vam anar cap a l'aeroport per a canviar de pais. Adeu Vietnam!!! Hola Cambodja!!!

El primer que ens va sobtar al arribar a Siem Reap va ser que tenien 19 tios per a fer-te el visat (Visa on Arrival), o sigui que en 3 minuts ja haviem acabat els tramits. A Vietnam vam trigar 2h i tenien nomes 2 persones, i aixo que haviem fet els tramits previs per internet!.

Siem Reap es una mena de reducte turistic enmig de Cambodja per a allotjar als turistes que visiten els meravellosos temples de Ankor. No es Cambodja. Cambodja es mooolt pobra. Cal pensar que fa 15 anys encara es fotien tiros enmig d'una cruenta guerra civil que va acabar amb un ters de la poblacio (2MM de morts) i amb camps d'extermini i tot. Pero Siem Reap es net i forsa civilitzat comparat amb Vietnam, excepte per alguns nens pidolaires que et demanaven pel carrer (i que si et descuidaves et fotien la cartera). La gent es veu molt tranquila i superamable. la segona sorpresa agradable va ser el hostel, que era estupendo (ja se que es un barbarisme). Per 5Euros per cap teniem un hotelet collonut amb estatues de Buda per totes parts, amb vels, amb zona chill-out, amb billar, restaurant, servei super amable, cocktail de benvinguda i aigua, te, cafe i platans gratis!... ah! i a 1Euro/hora el massatge Khramer (Cambodja), que obviament ens vam fer.

Ja per la nit al Pub Street (el carrer dels restaurants) vam coincidir amb una parella de catalans que ens vam trobar a l'avio de Moscou i que ens haviem anat trobant pel cami (a Hoi An per exemple) ja que feien la mateixa ruta que nosaltres, i despres vam fer unes copetes amb ells. L'unica cosa dolenta de Siem Reap es que son mooooolt pesats oferint-te serveis pel carrer (massatges, sopar, compres, etc...) t'assalten molts i es fa una mica incomode.

Al dia seguent vam contractar un TukTuk per a visitar els temples de Ankor (15USD el dia sencer). Com que nomes teniem un dia ens vam centrar en els temples mes importants com Banteay Srey (Templo de las mujeres), Ankor Watm, Ankor Thom (amb el temple de les cares de Bayon) i Ta Prom (el que esta abrasat per gegantescos arbres). Ankor es espectacular, ens va encantar. Val la pena anar a Cambodja nomes per aixo. Cada temple te la seva gracia, pero sobretot ens va agradar el de Bantay Srey, el de Ta Prom i el de Bayon. Un tema curios es que vam trobar-hi bolets, concretament Rossinyols... no sabia que tambe es feien a la selva.

Algunes fotos. Fixeu-vos amb detall en la dels micos jeje...

Per la nit ens vam fer el massatget i vam visitar el mercat nocturn de Siem Reap per a fer 4 compres. A l'endema... tornem-hi!... un altre vol i un altre pais (Bangkok i Thailandia), pero aixo ja es un altre post...

1. Molt bé maco! Com em va agradar Angkor Wat!! Ara soc seguidor teu! espero que tinguis temps de visitar el meu blog i poder ajudar-te amb alguna idea. Ciao crack